Luottamusta ja jatkuvuutta: Itä-Suomen paikallistuntemus P.S Work Eastin vahvuutena
11.11.2024
Työelämän muutoksissa paikallistuntemus on se tukipilari, joka yhdistää ihmiset, tekijät ja yritykset tavalla, joka tuo molemminpuolista lisäarvoa. Uuden P.S Work Eastin toiminta Joensuussa ja koko Itä-Suomessa pohjautuu vahvasti paikallisuuden etuihin.
Syyskuussa 2024 P.S Productions vahvisti asemaansa itäisessä Suomessa ostamalla joensuulaisen KG Markkinointi Oy:n henkilöstövuokrausliiketoiminnan, joka kulki nimellä Better Bartenders. Kaupan jälkeen P.S Productionsin tytäryhtiö P.S Work East on vastannut alueen henkilöstöpalveluista ja HoReCa-konsultoinnista. Pakettiin kuului myös P.S Work Eastin uusi toimitusjohtaja Atte Kajava, eli allekirjoittanut. Myös Joni Hyttinen liittyi vahvistamaan P.S Work Eastin uusasiakashankintaa ja HR-osaamista.
Vuosien varrella olemme oppineet, kuinka tärkeää on tuntea paikalliset työntekijät, yritykset, jopa omat kilpailijamme. Me tiedämme ja meidät tunnetaan – jokainen ravintolapäällikkö, yrittäjä ja ehkä jopa anniskelupuolen konkarityöntekijä täällä tietää, keitä olemme ja mihin pystymme. Tämän tunnettavuuden ansiosta luottamus molempiin suuntiin on vahvaa: asiakas tietää, että me löydämme ratkaisun, ja me tiedämme, että asiakas odottaa meiltä korkeaa laatua.
Paikallisuus – jatkuvuuden tae työntekijöille
Työsuhteissa on tärkeää, ettei vain palvella organisaatiota, vaan toimitaan aidosti ihmisenä ihmiselle. Tämä tarkoittaa nöyrää mutta ei nöyristelyyn taipuvaista asennetta – ei ole kyse jeesustelusta tai tarpeettomasta neuvomisesta, vaan arjen kumppanuudesta, jossa työntekijän tarpeet ja toiveet otetaan aidosti huomioon. Kumppanuus syntyy luottamuksesta, joka rakentuu jokapäiväisten kohtaamisten kautta.
Kun henkilökunnan ja asiakkaan tuntee, opastaminen tulee luonnolliseksi osaksi toimintaa. Tunnemme ravintola-alan vaatimukset ja tiedämme, että on olemassa tapoja, jotka voivat tukea yrityksen liiketoimintaa kestävästi ja kustannustehokkaasti. Mutta neuvominen on taitolaji. Paikallisuuden tuoma ymmärrys auttaa tässä tasapainossa: voimme ehdottaa vaihtoehtoja, jotka auttavat liiketoimintaa, mutta samalla kunnioitamme asiakkaan omia toimintatapoja.
Yhteinen päämäärä – yhdessä asiakkaan kanssa
Nopea palvelu on kilpailuetu, mutta myös sen pohjana on luottamus. Itä-Suomen markkinoilla olemme oppineet, että asiakas usein haluaa suosia paikallista kumppania. Tunnettavuutemme, yhteydenpidon helppous ja sitoutuminen varmistavat, että asiakkaamme luottavat meihin myös kiireellisissä tilanteissa. Kun asiakas soittaa meille – jopa viime hetkellä – hän tietää, että hoidamme asian ilman tarpeetonta säätöä.
On tärkeää ymmärtää ero neuvomisen ja opastamisen välillä, sillä kumppanuus on muutakin kuin asiakassuhde. Meidän roolimme on ohjata, ehdottaa ja tukea, mutta päätös jää aina asiakkaalle. Jos emme tuntisi paikallista kulttuuria, emme myöskään osaisi tasapainoilla tällä ”ohuen langan” alueella. Siksi paikallisuus on myös P.S Work Eastin, kuten koko konsernin, tavassa toimia yksi keskeisimmistä arvoista. Konsernin ylin johto pohti tätä asiaa viimeksi kesäkuun blogikirjoituksessa, voit lukea tuon kirjoituksen tästä.
Lopulta kaikki tiivistyy siihen, että haluamme aidosti olla mukana asiakkaidemme arjessa – ei vain kertaluonteisesti, vaan jatkuvana kumppanina. Nöyryys kumppanuuksissa tarkoittaa meille sitä, että olemme täällä tukemassa, kuuntelemassa ja kehittämässä yhdessä, sanomme asioista suoraan, mutta aina asiakasta kunnioittaen.
Itä-Suomesta tervehtien
Olitpa Itä-Suomesta tai muualta, olemme täällä myös sinun ravintolatoimintaasi varten!
⮜ Takaisin